saya kena..

ini posting yg sepatutnya keluar pd 09/09/2011.


saya kena marah.
saya admit itu salah saya, tapi bukan sepenuhnya.



**saya menangis.kerana kerja.kerana dugaanNya.



dan untuk coming visit, saya takut. sangat takut.
mohon diberikan kekuatan hati dan jiwa.

p/s: letih nak memenuhi 'expectation' semua orang. saya rasa bukan menjadi diri saya sendiri.

a dear of mine

2005
dulu teringat kata-kata a dear friend of mine.
" hati aku memang kosong, lain lah kau. hati kau dah separuh "

2007
dan aku berkata-kata kembali kepadanya.
" hati aku dah kosong. macam kau. betul-betul kosong. macam ni ke rasanya? "

dia mengiyakan dan aku menangis dengan dia. dan aku berkata
" boleh tak aku dapatkan separuh hati kau? "

dia membalas
" kalau aku bagi separuh nanti aku nak pakai hati apa? "

aku kata
" kau mintak la derma hati macam kat suratkhabar tu "

satu saat kami gelak.

a dear friend of mine yang bercerita tentang hati kosong dan hati separuh. aku rindu itu.


p/s: perbincangan serius kami mengenai takutnya untuk menghadapi masa depan dan mengatasi permasalahan jiwa.haha! sangat emo~

foya-foya at mersing

damn, mane ade foya-foya.
going for an audit visit is not interpret as going for a holiday.

saya rasa mahu demam membuat persiapan for coming one week visit to mersing. tambah-tambah that estate is new to the company. therefore kena la buat general audit review. hell lots of work.

yang sebenarnya, saya lebih kepada takut. takut sebab so many things to cover.


p/s: till the point of this post, suara saya dah jadi serak. works overload~

shaky boOm,boom

saya still shaky, even dah nak dekat 2 jam berlalu.
sumpah, saya takkan overtake kenderaan yang bernama lori atau trailer lagi.

padan muka saya sebab mengabaikan pesan mak supaya jangan main-main dengan lori yang besar. hadoii~. padahal memang dah tau tu, jika kamu tak berani sila jangan overtake. takpe la walau kamu macam siput kat belakang lori itu.

.alhamdulillah dan syukur padaNya sebab memanjangkan umur dan menyelamatkan perjalanan saya.


p/s: seyes sangat shaky. saya tak cerita pada mereka pun.takut~

salam syawal

alhamdulillah, cik chenta saya telah selamat jumpe 'doktor'. dan alhamdulillah atas segala rezeki kurnianNya. cik chenta akan ikut sy balik jb, kalau ikutkan hati mmg takmo tp mereka insist. takut ade, risau pun ade. InsyaAllah, takde pape kot.

marhaban ya Ramadhan, ahlan wa sahlan ya Syawal. Saya pasti merindukan Ramadhan. kadang-kadang terfikir juga akan berjumpa lagi ke saya dengan bulan di dalamnya ada hari yang lebih baik dari seribu bulan. saya rindu amalan-amalan di bulan Ramadhan itu. Saya berdoa semoga diberikan istiqamah dan kekuatan untuk menghadapi hari mendatang.

Syawal, sudah menjengah 5 hari. sungguh pantas masa berlalu. saya memohon maaf kepada semua atas segala salah silap saya yang dilakukan samada dalam sedar atau tidak. saya ikhlas memaafkan semua. kita hanya manusia biasa yang alpa melakukan kesilapan. meraikan Syawal bagi saya tahun ini hanya ala kadar sahaja. saya lebih kepada rasa mujahadah menyambut kemenangan berpuasa yang takde la sampai sebulan tu pun (huhu~. ke mungkin bila berlaku peningkatan usia begini rasenye? haha.

syawal inilah sebenarnya bulan penyatuan. syawal inilah yang menemukan dan berhimpunnya sanak saudara. syawal jugalah tempat untuk bertanya khabar berita (erti kata lain, bergosip~ huue) dan menghupdate segala cerita. macam-macam berita dan cerita saya terima di bulan syawal. bagus juga, me'wrap up' segala-gala untuk setahun punya cerita. owh, contohnye.. kazen saya lelaki yg sebaya itu sudah bertunang. dan kazen lelaki lagi satu itu sudah bernikah tapi kenduri kemudian di mana kejadian nikah itu hari yg sama berlaku pertunangan kazen yg satu lagi. kazen saya yang berkahwin tahun lepas sudah pregnant, dan kazen yg satu lagi pregnant anak kedua. lagi, mak cik saya yg bongsu itu keluar kereta baru (dia kan doktor, jadi takpe la mahu tukar kereta selalu..ade ayat unsur-unsur iri hati ke?) ade lagi macam-macam cerita yang tak dapat nak kongsi. tapi syawal memang semeriah ini.


p/s: air mata syawal saya gugur bila atok mendoakan jodoh yang terbaik untuk saya. sebab itu saya sayang dia sangat-sangat. dia tidak memberi apa-apa, selalu mendoakan yang terbaik untuk saya, anak-anak serta cucu-cucunya.

i am?

when she asked me that question, i'm paused.
i'm hesitate for a moment before could answer.that was the right answer,i thought.till one time it made me thinking if that the answer i gave, what's the significant?
only one i know. there's no turning back.except they the one who decide.and hell yeah it would be such a shame though.

first question she ask me, "are you happy with your work now?"
and the latter one was, "are you having friends there?"

Ya Rabb,hoping for the strength.


p/s: somehow i hope the journey ahead will have a 'u-turn' junction.

eksiden dan ...

abah eksiden minggu lepas. dan saya baru dapat tau hari jumaat sebelum pulang ke kluang. hanya Allah yang tahu saya sangat risau yang amat walaupun hanya kereta yang teruk dan alhamdulillah abah selamat.

saya rasa seharian saya blur~ hari sabtu.


**haish, sy dilantik menjadi secretary untuk committee itu. sangat tak faham kenapa mereka melantik saya padahal saya sangatSANGAT la amat baru di situ. need to bounce back quicker than most. InsyaAllah, with His will i'll try my best~ gambatte!


p/s: saya blur.tak tau nak fikir ape.

ini hakikat ok.

saya dah gemuk. haha

statement yang sangat tak boleh blah. lepas tu mesti semua orang yang baca kata ini adalah cliche. kecoh sangat sebab kau dah gemuk.

muka saya dah jadi bulat. (ke sebelum ni memang dah bulat? sebab saya selalu perasan muka saya lonjong.hue) statement lil bro minggu lepas, "ei, long..apsal ko boleh jadi gemuk ni tapi aku yang keje kat tempat makan-makan tak gemuk, jadi kurus pulak.."

semalam bincang-bincang dengan housemet adakah patut saya memakai korset. (logik kah korset di sini) lepas tu tibe-tibe menyerigai akak itu, "eia, buat ape ko nak pakai korset bagai ni..ko skarang kan ok ape?" hurm, nampak je dari luar ok tapi saya rasa perut dah naik sikit ni.. sampaikan kalu boleh saya xmo main amek-amek gambar dalam jangka waktu terdekat ni, sebab muka saya nampak chubby lagi-lagi bile saya pakai kaca mata stylo itu [orang yang kate :)]

nampaknya macam kena menjalankan misi. lagi-lagi bulan puasa dah nak dekat ni tambah-tambah pulak nak raya. sila berfikir wahai cik fara~


p/s: i loike bile orang memanggil saya dengan nama 'cik fara' sebab kedengaran suwet sekali.. anak housemet saya panggil saya cik fara =) **winkwink

p/s 2: sangat best sebab hari ni pun mereka masih tak blocked blogger & facebook.hix~

oh yes~

kah,kah,kah..nak gelak evil dulu bole tak? =.=

Macam tak percaya MIS atau mereka yg sewaktu dengannya telah mereleasekan internet options yang telah ditapis itu untuk saya access facebook dan blogger ini. huu, sangat sewonoknyeee~

Oh yes, untuk buat hapdet bagai dunno to start from where. Anyway congratz to cik wa for the new job itu, hope always kamu kuat dan mesti boleh punya..kan,kan cik bos kecik dan comei.. (^_^)v.

Last week came home to kluang, semata-mata mahu membuat maraton movie Transformers and HP. (macam lah JB takde movie centre kan,padahal bersepah).Thanks to lil bro kerana belanja saya HP, dan kamu kena belanja emak pula lepas ni supaya ia tidak merajuk kerana kamu melihat HP dengan saya dulu berbanding dengan ia.hee~

Perjuangan belum selesai itu perlu diteruskan, dan gamaknya saya kena la balik kluang every week. haish, mintak-mintak la dengan izinNya semua itu akan setel sebelum raya. InsyaAllah~

Dan kepada saya, kamu mesti keep go on. Hari ni mood saya baik sebab carry mood petang semalam dicampur dengan juadah buka puasa yang dimasak housemet saya yang superb. Thanks Kak Arie, sampai senak-senak perut kite semalam kan..haha. Hari ni sepatutnya puasa untuk cukupkan puasa sunat Sya'aban tapi rasanya tak larat untuk teruskan sebab pagi tadi perut cam bunyi-bunyi mintak makanan, padahal semalam kau buka tak hengat nak makan semua yang ada depan mata kan? hix~

Petang ni mereka ajak saya ke majlis itu,. Rasanya tak pergi kut sebab saya sangatlah tidak fsmiliar dengan tempat-tempat di JB ini. Kalau majlis next week InsyaAllah saya pergi sebab tempat tu dekat je.. :)

p/s: mesti mereka fikir saya macam 'siput' (-.=)

how ea?

Somehow I just don't know how to act as an Executive. Though my job line now is slightly differ from previous but I once done audit when back then at practical training. But that's not the issue. I just don't know how to behave as an Exec. Seriously,. tak tipu punya.. Maybe I learnt and started from the bottom and for me, I'm putting high level of respect to an Exec. And now i feel it. Maybe i'm not suit to that title yet and the respect they honor when i'm visiting the field. It's matter of time and I need to work out for that issue. haish~

Being here alone far from family and friends was quite a loner for me. When weekend came by, it's such a s***. Frankly speaking, I was never fond of living at JB and now serve me right that I got a job for a living at JB.haha~ I'm planning and hope so the plan will go smoothly with God will.

Thanks to my parents for the endless support and their worriness as I'm far apart from them. I once cried and hoping Him to give me more strength to face all these on my own and with all my possible will. It wasn't that I'm being weak, but it's quite a long time that I'm leaving far from my family since I last completed my studies back then at Shah Alam. Oh ya, it might be a different story if I was at Shah Alam or KL area. huee~ never stop missing the surrounding and place there. :)


p/s: i'll be at Kluang for the audit visits this week. yeay~ even it's such a short period of time nonetheless it's still make me happy. It's my first task doing the field audit and it totally made me heck of nervous.duhh**

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.