Tidak selamat?

Bila saya memandu,
Dan penumpangnya adalah lelaki.
Sebagai contoh: abah, adik, kawan lelaki
(Kadang-kadang emak juga tidak terkecuali)

Pasti mereka akan memegang pemegang yang berada di atas bumbung kereta.

Jika saya nampak,
Selalu terdetik..
Tak selamat kah aku memandu?
Hingga mereka semua memegang pemegang?

Kadang-kadang benda kecil seperti ini yang membuatkan aku berfikir.
Ya, menilai diri kembali.
Mungkin cara pemanduan aku keterlaluan?

Ta pi bagi aku,
Perlu hormat cara pemanduan setiap individu
Berbeza.
Dan mungkin tidak selamat pun,
Tidak perlulah kau tunjukkan.

Sekadar memegang pemegang di sisi sudah cukup untuk kau bersikap memahami :)

Itu aku.
Aku selalu lakukan begitu.

P/s: Pahit yang perlu diterima.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 ARGUEMENT:

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.