save the date, please!

12.03.2012

selalunya tajuk sebegini keluar bila mahu mengwar-warkan hari bersejarah - wedding day!
dan aku membuat entri ini kerana mahu mengwar-warkan sesuatu..


haha.
nervous aku.


selalu aku melayari web pro photographer, menikmati video-video gile awesome SAVE THE DATE.
dekat you tube pun banyak..
di mana setiap satunya ada cerita, ada kisah di sebalik.
dan di pengakhiran, akan keluar tulisan "SAVE THE DATE, X & Y, 12.12.2012"



tapi aku bukan mahu save the date.
hanya mahu bercerita menganai aku yang tak save the date.

hujung minggu lepas.
konon dah save the date dalam handphone untuk wedding 2 rakan di Kluang.
sekali, save the wrong date. budus sungguh!


inilah natijahnya menerima jemputan walimah melalui FB.
dengan takde kad nye, terpaksa ku gagahkan save the date and address dlm handphone
penghabisnya, tersalah save sehari kemudian.


di hari jadi, aku dan adik ke rumah yang ingin dituju.
cari punya cari, pusing punya pusing.
dan kemudian jumpa.
tapi sepi, tak meriah.
bila belok ke jalan masuk, khemah kosong.

padan muka aku!



p/s: no wonder on the evening the day before tu boleh terserempak adi, akmal and the gang pakai agak semat lepak kat Old Town yg gagah memanggil aku "Siti Farahiyah" disebabkan aku jalan terlampau laju serupa kereta F1.huhui. Wonder juga makhluk mana lah yg memanggil ku nama penuh begitu di tengah bandar. Dan disebabkan mereka semua lelaki dan agak ramai, aku cuma melambai beserta 'hai'dan kata mahu cepat sebagai signal tak mahu singgah.

Kesimpulannya, mungkin mereka baru balik dari kenduri 2 orang rakan itu yg mana aku save the wrong date.haish~

0 ARGUEMENT:

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.