the relevant

bila kamu sakit, dan perlu minta kebenaran dahulu untuk amek cuti sakit.

apekah?

kalau dah sakit, tak boleh nak pergi kerja.pastu dapat pulak jawapan MC tak diapprove?

macam c****!



the rule is:

"kamu sakit, kena datang office dulu..amek surat klinik, then baru gi klinik..tapi untuk kamu ada extra rule sikit.memandangkan kamu lain department, kena dapatkan permission HOD dulu untuk amek MC.kalau approve baru leh cuti."


**kau ingat ape, nak tunggu aku sakit merangkak-rangkak dalam office baru nak approve MC aku? nak amek MC macam nak amek cuti annual leave pulak..tapi annual leave lagi cerewet jalan ceritanya..3 day in advance.kalau tak diapprove, lebih baik aku tak payah ada annual leave.. (oh ya, aku belum ada AL sebab berkhidmat tidak cukup setahun.huhu)


p/s: disebabkan asyik memikirkan birokrasi inilah saya macam takut saja mahu mohon cuti MC..takut MC tak diapprove unless kamu sakit macam nak mati!

p/s 2: owh ya, saya tidak segan silu mahu berkata bahawa orang-orang dalam company saya memang teruk! :)

2 ARGUEMENT:

Cik Salwa Salahudin April 27, 2010 at 12:53 PM  

hehe~procedure kita sama je,,dear. need to come to the opis first n yg xleh blah kalo nk g klinik tu kne tunggu sampai jam 9am baru leh lepas keluo utk g klinik..TAPI saya pernah amek MC n i'm not followed the rules at all,however it still being approved.hehe...

alaahhh,,rules tu manusia yang buat,,dear.actually it still can b amended~^^

farahiyah radzali May 12, 2010 at 7:46 AM  

hue~ setuju sangat .o/

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.