remembering the advice

tiba-tiba sahaja aku teringat nasihat yang diberikan emak suatu ketika dahulu.
dia selalu risau dan kata boleh ke aku hidup berkongsi.
sebab aku sudah biasa seorang.
di rumah seorang perempuan, dan apa milik aku ialah milik aku.
emak kata begitu.
ye ke?

tapi aku selalu bentes kata-kata emak.
aku kata, tak kisah berkongsi.
asalkan kena pada tempatnya.
orang pun kata 'sharing is caring' kan..

kena pada tempat yang bermaksud -
diminta izin terlebih dahulu,
dijaga sebaik mungkin,
diguna dengan cermat,
dan dipulangkan dengan cara yang betul.
itu sahaja.

sama dengan perumpamaan. what i lent, u must return back.
eh. ye ke ade? hee!


p/s : kalau bab-bab makanan tu takyah la nak pulang balik, aku kira halal je. :)

0 ARGUEMENT:

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.