bengang ke bangang

aku yang bengang ke aku yang bangang.

bengang.
menyakitkan hati bila mereka-mereka itu rase mereka-mereka itu sahaja yang betul. yang layak memberikan pendapat. yang layak berkata-kata. yang membayangkan mereka empunya segala-gala. pendapat aku langsung tak nak dengar. langsung tak nak terima. langsung ignore sahaja. langsung memotong apa yang aku cakap. tambah-tambah bila mereka-mereka itu silap langkah sedikit, salah terpelecok sedikit seolah-olah tidak melakukan apa-apa dan kemudiannya mencari sebenarnya itulah salah kita, salah aku.
bangang.
memang bangang lah kalau aku melawan kata-kata mereka-mereka. bangang lah aku kalau tidak mengikut apa mereka kata. bangang lah aku jika tidak menjadi angel yang kunun tahap dewa pijak semut kat lantai pun tak mati. sangat sungguh hipokrit, sangat tidak bebas. sangat sempit.


yang sebenarnya aku bengang sebab aku menjadi bangang.

p/s: apa guna jadi auditor kalau tak boleh memberikan opinion. tak boleh mahu memberikan pendapat, pertanyaan serta mahu membuat perbandingan.

p/s 2: hati, semoga kamu menjadi lebih kuat dari biasa.

p/s 3: saya rindukan cik chenta, kan best kalau boleh tekan pedal minyak kuat-kuat dan jalan laju-laju.

1 ARGUEMENT:

Cik Salwa Salahudin September 21, 2011 at 2:03 PM  

kamu penat kan? ~ huhu

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.