how am i

** isi hati, entri yg dibuat saat pengaruh syaitan menguasai nafsu amarah.


how am i suppose to act
how am i suppose to judge
how am i suppose to test
how am i suppose to evaluate
how am i suppose to observe
how am i suppose to select
how am i suppose to note

karang aku tanya lebih-lebih kena marah
padahal takde siapa nak ajar aku,
takde siapa nak bagitahu aku.
engkau dan kamu-kamu semua kata,
belajar sendiri, cari sendiri,
jangan harap sudu disuap ke mulut saja.

bila aku buat salah, silap langkah, terkurang perisa cambah
tersilap interpretasi, tersalah fahaman.
baru kamu-kamu semua nak tegur. mahu kata belakang, mahu sok-sek kata itu dan ini.

aku belajar, mengkaji, melihat, membaca
hingga satu tahap rasa mahu muntah.
aku adalah aku.
itu yang aku mampu,
mahu berfikir ke luar kotak hingga luar yang bagaimana kamu mahu?

can't someone be generous to me, be kind
and telling me what am i suppose to do, how to do, why to do~ and significant for all the things.
since all this things totally new to me.
seriously new.


maybe i am s*** being an *******.
it's just not in my blood.



p/s: ini dari isi hati. terpulanglah interpretasi sendiri.
p/s 2: tsk, tsk.. (-.-")

0 ARGUEMENT:

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.