seni berkawan

kata orang, berkawan ada peraturan.

tapi.saya masih tak faham peraturan kilang saya.

"you could not be friend with anyone you like."

ok.adakah kerana mahu menjaga status department atau mahu menjadi department yg independent atau mahu menjadikan orang di dalam department itu secretive atau kerana status dan standard?

let's say kita ambil contoh saya sebagai di dalam account department. saya rasa tidak menjadi masalah kalau saya mahu be friend with a person yg mungkin berada di department Production, atau Store, atau Maintenance, atau Packing. kalau lah kot-kot mereka takut saya akan membocorkan rahsia financial company, saya rasa tidak mungkin punya. takkan memasal orang Store nak tanya "Ea, awak bahagian account kan? boleh tak saya nak tau berapa profit company tahun lepas ye." tak pun "Berapa EPS syarikat kita sekarang ye?" . setakat ni, paling tidak pun soalan mereka bila saya bertembung mahu solat hanya ini sahaja "Kenapa advance lambat sikit ye kali ni?" .selalunya saya akan jawab, "Mungkin dalam sehari dua lagi makcik, bank belum datang lagi.."

saya tak mahu la bila saya berkawan dengan seseorang yg mungkin berlainan department dengan saya, mereka memandang sinis, serong, jeling atau yg sewaktu dengannya.saya tidak mahu main sorok-sorok.


p/s: hide and seek, sometimes interesting but it do need lots of sacrifice.

2 ARGUEMENT:

Cik Salwa Salahudin March 27, 2010 at 3:32 PM  

ermm,,kadangKADANG susah juga eh nak berKAWAN~relex ar,,dear..but for me xslh dgn sape pun nak berKAWAN asalkan tiada NIAT lain~

kadangKADANG kita TAKboleh jangka apa orang LAIN fikir~just ignore it as long as you happy~^^

farahiyah radzali April 1, 2010 at 11:07 AM  

memang tade niat ape pun~ .kate pun kawan kan.. :)

yup, people's thought~ persetankan saja! haha.

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.