soalan & kenyataan yg cam bangang.

SITUASI 1

Jam sudah pukul 6petang.Saya terkocoh-kocoh bergegas mencapai handbag dan botol air. Dan memastikan sudah menutup PC secukupnya. Saat itu pertanyaan ini yang muncul:

" Hai, nak balik ke? "

**saya memang pantang bila pertanyaan ini yg muncul.kot ye pun nak jadi peramah |atau dgn kata lain, mahu mengorat saya :) |mulut berkata, "a'ah, baru nak balik, hari ni lambat sikit" tp dalam hati sy sendiri menjawab."xlah, baru sampai ni"


SITUASI 2

Waktu tengahari, saya di dalam toilet membersihkan diri mahu solat. Seperti biasanya saya akan gosok gigi.Ok,keluarkan berus gigi, keluarkan ubat gigi.Hamba Allah yg seorang ini mahu minta sedikit ubat gigi.Dan kemudian seraya membuat kenyataan berikut:

" Mintak sikit yea. Kat rumah tadi terlupa nak bawak.. "

**saya sangat tak kisah kalau dia mahu mintak ubat gigi saya.sumpah! banyak kali pun saya tak kisah. tapi tak payah la sungguh2 banyak kali (sudah lebih dr sekali dia mintak dan still buat alasan yg sama)nak buat kenyataan/alasan yg ubat gigi dia tinggal di rumah.kalau ikutkan ubat gigi saya pun tinggal kt rumah jugak.tp yg rumah punya la.


p/s:soalan dan kenyataan yg xleh bla~

1 ARGUEMENT:

f4r_e4st March 8, 2010 at 9:33 AM  

haha...ak ske yg 1st situation kot...since byk kali ak dpt n aku buat kat org..but then kalo ak jd ko, ak akan ckp:

"xde la, nak dok blk bos plak..rse cam besh..npe??nak join??"

xpun

"oo...mn ad, sje nak tgk beg neh, i bru bli..mhl neh, bli kat paris..kelasss nok..kahkah"

@

kalo nak lbh dramatik, "ooo...mn tau nak blik, i xblk lg la..nak gi pantry, nak msk utk dineer kite rermi..ok x???"

kahkah....bak kte yaqeen---> whatever..kahkah

Post a Comment

WARNINGS

This Blog is the original thought of the writer. Any dissatisfaction will not be entertain.